Adhd???
Det är så att jag har en son på 7,5 år. Han är väldigt livlig av sig, han kan även vara blyg när han träffar nya människor eller när han är i stor grupp. Men hemma är han livlig. Han är i gång från morgon till kväll. Först skolan 5 timmar sen fritids 3 timmar. Kommer hem ut och leka med någon kompis, in och äta. Ut igen tills kvällsfika. Äta lite ... Sen har han jätte svårt att varva ner. Munnen går i ett. Aldrig tyst, aldrig still . Svårt med koncentrationen. Han hinner inte rikigt med i skolan. Han slåss i skolan , han slåss hemma. Han vet att det är fel. Han kan komma och säga förlåt efteråt. Men han vet inte varför han gör det. Han har ingen inpulskontroll. Det är så här hans dagar kan se ut. Inte alltid men... Så här har det sett ut sen han var 2 år.. I perioder. Bättre och sämre dagar. Jag tycker att det är viktigt med regler och gränser. Och att man kan faktiskt stå för det man har gjort. Gått hos ett par barnpsykologer osv... Tycker inte det har hjälpt... Skolan är inte inne på mitt spår med utredning för adhd.. Men det vill jag och pappan. Pappan har adhd han äter medicin. Ärftligt sägs det ju att det kan vara. Någon som har nåt bra svar